ПОРЯДОК ВЛАШТУВАННЯ БЕЗДОМНИХ ОСІБ ПОХИЛОГО ВІКУ ТА ІНВАЛІДІВ ДО СТАЦІОНАРНИХ СОЦІАЛЬНО-МЕДИЧНИХ УСТАНОВ ТА ІНШИХ ЗАКЛАДІВ СОЦІАЛЬНОЇ ПІДТРИМКИ (ДОГЛЯДУ)

2019-12-27 14:57:29
Дане питання регулюється Законом України «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні»,
Наказом Міністерства праці  та соціальної політики України від 29.12.2001р. № 549 «Про затвердження типових положень про будинки-інтернати (пансіонати) для громадян похилого віку, інвалідів та дітей», Наказом Міністерства соціальної політики України від 12.08.2011р. № 312 «Про затвердження Порядку влаштування бездомних осіб похилого віку та інвалідів до стаціонарних соціально-медичних установ та інших закладів соціальної підтримки (догляду)».
Заклади соціальної підтримки (догляду) – стаціонарні відділення для постійного або тимчасового проживання територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг) та інші установи, заклади для постійного проживання громадян похилого віку, інвалідів;
Стаціонарні соціально-медичні установи – будинки-інтернати для громадян похилого віку та інвалідів.
До установ приймаються на державне утримання бездомні особи похилого віку, які досягли встановленого законом пенсійного віку, та інваліди I, II груп (далі за текстом – бездомні особи), яким згідно з медичним висновком не протипоказане перебування в установах та які:
1) за станом здоров'я потребують стороннього догляду, побутового обслуговування, медичної допомоги;
2) не мають працездатних родичів,  зобов'язаних їх утримувати за законом (одинокі);
3) втратили соціально корисні зв'язки з працездатними  родичами, зобов'язаними їх утримувати за законом.
Влаштування бездомних осіб до установ здійснюється за місцем проживання/перебування цих осіб.
Для влаштування бездомної особи до установи, утвореної місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, особа має звернутися з письмовою заявою до органу праці та соціального захисту населення за місцем проживання/перебування.
Для влаштування до установи, утвореної громадськими, благодійними організаціями, особа звертається безпосередньо до установи чи організації, що її утворила.
Приймання до установ, утворених місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, здійснюється за путівкою відповідно Міністерства соціальної політики Автономної Республіки Крим, головних управлінь праці та соціального захисту населення обласних, Київської міської державних адміністрацій, Управління праці та соціального захисту населення Севастопольської міської державної адміністрації, управлінь праці та соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій. Приймання до установ, утворених громадськими, благодійними організаціями, здійснюється за рішенням керівника цієї установи або її засновника.
Путівка (рішення) на поселення до установ видається (приймається) на підставі:
1) особистої заяви бездомної особи про її прийняття до установи (в якій зазначається згода на обробку її персональних даних);
2) паспорта або іншого документа, що засвідчує особу;
3) медичної довідки про стан здоров'я з висновком про можливість перебування в установі відповідного профілю;
4) довідки про розмір призначеної пенсії (за наявності);
5) довідки медико-соціальної експертної комісії про групу інвалідності особи, що приймається до будинку-інтернату (за наявності групи інвалідності).
При зверненні бездомної особи до органу праці та соціального захисту населення з питання влаштування її до установи особа направляється до центру обліку бездомних осіб для сприяння в отриманні паспорта (у разі його відсутності), реєстрації місця проживання/перебування та оформлення інших необхідних документів, а також до закладу соціального захисту для бездомних осіб для надання їй тимчасового притулку на період оформлення документів.
У разі відсутності в регіоні закладів для бездомних осіб бездомна особа, як виняток, може бути поселена до установи на підставі особистої заяви та медичної довідки про стан здоров'я з висновком про можливість перебування в установі відповідного профілю. З цією метою бездомна особа, яка потребує влаштування до установи, направляється до територіального закладу охорони здоров'я для проведення медичного обстеження. Паспорт, група інвалідності (за потреби) та інші документи, необхідні для проживання в установі, оформлюються під час проживання бездомної особи в цій установі.
Бездомні особи можуть прийматися до установи на постійне або на тимчасове проживання терміном від 1 до 6 місяців.
Бездомні особи, які приймаються до установи, проходять санітарну обробку, переодягаються в одяг установи і проходять карантин в окремому ізольованому приміщенні протягом 14 днів, після чого, якщо у них не буде виявлено інфекційних захворювань, переводяться на постійне проживання у відповідні кімнати.
Бездомним особам, які проживають в установах, пенсія, соціальна допомога виплачуються відповідно до чинного законодавства.
Умови проживання бездомних осіб в установі, їх відрахування тощо регулюються типовими положеннями про будинки-інтернати (пансіонати) для громадян похилого віку, інвалідів та дітей, затвердженими наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2001р. № 549, Типовим положенням про територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2009р. № 1417, положеннями про установи, затвердженими їх засновниками, та іншими актами законодавства.
Тячівське бюро правової допомоги: м. Тячів, вул. Незалежності, 30 (I-й поверх Тячівської РДА, кабінет 105), тел.: 0313-43-24-03, e-mail: tiachivske@legalaid.uz.ua (робочий час – пн.-пт. з 9 до 18 год).
Тячівська районна державна адміністрація
90500, Закарпатська область,
м. Тячів, вул.Незалежності 30
Електронна пошта
tyachivrda@carpathia.gov.ua
tyachivrdaua@ukr.net

Графік роботи
Пн-Чт: 08:00 - 17:15
П’ятниця - 08:00 - 16:00