В Україні стартував прийом заяв до вишів

2019-07-11 10:03:05

В Україні почався прийом заяв у виші для вступу на бакалавра та наскрізного магістра – більшість вступників мають подавати їх в електронній формі через власні кабінети на сайті.
Можливість подання заяв була відкрита сьогодні, 10 липня 2019 року, о 9-й ранку.
«Хочу звернути увагу всіх вступників: після подання першої заяви в електронному кабінеті вже нічого, жодні дані, змінити не можна. Тому перед поданням першої заяви вступник повинен перевірити, чи правильно він завантажив усі документи та вказав інформацію», – наголосив генеральний директор директорату вищої освіти та освіти дорослих МОН Олег Шаров.
Зокрема, необхідно перевірити, чи завантажені правильні файли:
- додатка до документа про освіту;
- фото вступника;
- довідки про місце реєстрації, якщо вступник претендує на сільський коефіцієнт.
Перевірити в кабінеті також потрібно:
- чи правильно вами розрахований середній бал;
- чи збігаються бали ЗНО, що відображаються в кабінеті та зазначені в сертифікатах ЗНО;
- чи правильно вказаний номер мобільного;
- чи правильно визначено громадянство, право на додаткові бали та сільський коефіцієнт.
Цього року вступники на бакалавра чи наскрізного магістра можуть подати на бюджет 7 заяв на 4 спеціальності. На контракт можна подати будь-яку кількість заяв.
Джерело фінансування вступник обирає під час подання кожної заяви. Загалом є 2 опції:
- На бюджет, а в разі неотримання рекомендації також на контракт;
- Виключно на контракт.
У кожній заяві, яку вступник подає на бюджет, він також обов’язково обирає її пріоритетність – від 1 до 7, де 1 – це найвища пріоритетність, а 7 – найнижча. Таким чином він позначає, на які конкурсні пропозиції у яких вишах хоче вступити найбільше – їм треба присвоїти найвищі пріоритетності, а які є менш бажаними – для них вказуються нижчі пріоритетності.
«Пріоритетність потрібна для того, щоб алгоритм адресного розміщення держзамовлення «розумів», у якій послідовності треба розглядати заяви вступника. Розглядаються абсолютно всі заяви. І на порядок цього розгляду впливає лише обрана пріоритетність – більше нічого. Ні час подання, ні розмір конкурсного бала на це не впливають», – зауважив Олег Шаров.
Якщо вступник анулює заяви з першими пріоритетностями, то найвищою в нього буде наступна пріоритетність. Наприклад, заяви з пріоритетностями 1 та 2 скасовані, отже, найвища – 3. Саме з неї почнеться розгляд заяв вступника, й ця заява розглядатиметься одночасно на рівні з першою пріоритетністю інших вступників.
Важливо, що після подання заяви змінити пріоритетність вже неможливо. Водночас, якщо заява з пріоритетом ще не зареєстрована в закладі, вступник може її скасувати та подати замість неї нову. Але якщо заява вже зареєстрована, то в разі її скасування вступник втрачає пріоритет без можливості його поновлення.
Відслідкувати увесь процес проходження своєї заяви вступник може через її статус, який змінюватиметься в електронному кабінеті. Статуси можуть бути такими:
- Зареєстровано в Єдиній базі – підтвердження факту подання електронної заяви до обраного вишу;
- Потребує уточнення вступником – заяву прийнято до розгляду вишем, але дані потребують уточнення (які саме – зазначає ЗВО);
- Скасовано вступником – заяву скасовано до присвоєння статусів «Зареєстровано у закладі освіти» і «Потребує уточнення вступником» (у такому випадку можливо скасувати заяву на бюджет без втрати пріоритету і подати замість неї нову);
- Зареєстровано у закладі освіти – заяву прийнято до розгляду;
- Допущено до конкурсу – заяву допущено до участі у конкурсі;
- Допущено до конкурсу (навчання за кошти фізичних і юридичних осіб);
- Відмовлено закладом освіти – заяву не допущено до участі у конкурсі на підставі рішення приймальної комісії;
- Скасовано закладом освіти – заяву скасовано закладом освіти за рішенням приймальної комісії (у разі виявлення технічних помилок, зроблених під час внесення даних до Єдиної бази);
- Рекомендовано до зарахування – вступник пройшов конкурсний відбір та рекомендований до зарахування на бюджетне місце;
- Рекомендовано до зарахування (навчання за кошти фізичних і юридичних осіб);
- Включено до наказу – вступника зараховано на навчання до закладу вищої освіти;
- Включено до наказу (навчання за кошти фізичних і юридичних осіб).
Докладна інструкція щодо подання електронних заяв розміщена за посиланням.
Також можна переглянути відео: https://youtu.be/jlUj4lAUpYI.
Є невеликий відсоток вступників, які подають заяви в паперовій формі до приймальних комісій вишу. Це ті, хто:
- вступають за співбесідою, іспитами, квотами 1, 2, квотою для іноземців;
- мають розбіжності в даних в ЄДЕБО та в шкільному свідоцтві (атестаті), сертифікаті ЗНО;
- вступають для повторного навчання за бюджетні кошти;
- мають право на першочергове зарахування (угода про відпрацювання лікарем чи вчителем в селі);
- подають іноземний документ про освіту;
- є іноземцями або особами без громадянства, які постійно проживають в Україні;
- подають документ про освіту старого зразка (виготовлений не за фотополімерними технологіями);
- можуть отримати додаткові бали для вступу на спеціальності "Середня освіта (Фізична культура)" та "Фізична культура і спорт" (призери та переможці чемпіонатів Європи та чемпіонатів світу, Всесвітньої гімназіади, переможці чемпіонатів України з олімпійських видів спорту);
подають заяву після закінчення терміну роботи електронних кабінетів;
- не можуть зареєструвати електронний кабінет або подати електронну заяву з інших причин, що підтверджено довідкою приймальної комісії вишу.
Нагадуємо, що на ранок 10 липня було зареєстровано понад 138 тис. електронних кабінетів вступників, це майже 90% від очікуваної кількості цього року. Реєструвати кабінети та подавати через них заяви можна буде до 18-ї години 22 липня для тих, хто вступає за сертифікатами ЗНО та/або творчими конкурсами, складеними з 1 до 10 (12) липня, й до 16 липня – для вступників за співбесідою, іспитами чи творчими конкурсами.
26 липня вступники будуть знати, чи отримали бюджетне місце, до 31 липня вони повинні будуть принести оригінали документів до вишів для зарахування. 1 серпня відбудеться зарахування на бюджет, з цього ж дня починається оприлюднення списків на контракт. Зарахування на контракт може тривати до 30 вересня.

Тячівська районна державна адміністрація
90500, Закарпатська область,
м. Тячів, вул.Незалежності 30
Електронна пошта
tyachivrda@carpathia.gov.ua
tyachivrdaua@ukr.net

Графік роботи
Пн-Чт: 08:00 - 17:15
П’ятниця - 08:00 - 16:00