• Новини / Актуальне / Головне

    Депутати Тячівської райради внесли зміни до бюджету на 2019 рік, однак не затвердили план роботи райради на наступний рік і не підтримали звіт голови


    Сьогодні 24.12.2019 року відбулося друге пленарне засідання двадцять другої сесії Тячівської районної ради.
    Провів сесію голова райради Іван Фабрицій, також участь взяли - заступник голови Ігор Грабарь, в.о. голови РДА Михайло Полажинець та керівники структурних підрозділів РДА, представники ЗМІ. 
     Із 42 депутатів районної ради на  позачерговій сесії районної ради зареєструвались 28  народних обранців.
     Насамперед  голова ради Іван Фабрицій зачитав листи - відповіді,  які надійшли в районну раду на звернення  попередніх сесій.
     Зокрема,  що стосується  ремонту доріг державного та обласного значення та збереження Тячівського району як окремої адміністративно-територіальної одиниці. 
    Після чого було озвучено пропозицію внести в порядок денний сесії питання Про внесення змін до районного бюджету на 2019 рік, оскільки рішення не було прийнято на бюджетній комісії через відсутність кворуму. 
    А так як  у п'ятницю 20.12.19 р відбулася сесія Закарпатської обласної ради, на якій і були виділені кошти для району, тож їх необхідно якнайшвидше  спрямувати розпорядникам на заплановані видатки, щоб встигнути до кінця року провести відповідні перерахунки по казначейству. 
    З перших трьох питань порядку денного Про орієнтовний план роботи районної ради на 2020 рік та затвердження розпоряджень голови районної ради та спільних розпоряджень голови РДА і голови райради, прийнятих у міжсесійний період інформував керуючий справами районної ради Іван Папп. Однак депутати не прийняли жодне рішення із цих питань. 
    Після чого заступник начальника фінансового управління РДА Ганна Семиган зачитала проект документу   Про  внесення змін до бюджету на 2019 рік.
    А саме:  збільшити загальний обсяг доходів районного бюджету в сумі 1 963 097 грн. 
    Кошти надійшли у вигляді субвенції:  у сумі 318 897 грн.  для забезпечення житлом дітей-сиріт,  420 000 грн.   -  закупки інсуліну хворим на діабет, 500 000 грн.  -  придбання санітарного автомобіля в АЗПСМ с. Красна, 190 000 -  першочергові невідкладні роботи по недопущенню розмиву правобережної дамби на р. Теребля в смт.  Буштино, 419 120 грн - освітнім закладам району тощо. 
    Також кошти на забезпечення діяльності інклюзивно-ресурсного центру для дітей з інвалідністю у сумі 60 тис. грн. надійшли від Тячівської ОТГ. Також передбачено 148   тис. грн. на утримання доріг в зимовий період.  на зимове утримання доріг. 
    З приводу чого депутатами було прийнято відповідне рішення одноголосно. 
    У своєму звіті голова райради Іван Фабрицій акцентував увагу присутніх  про пророблену роботу за 2018-2019 роки. (Нижче подаємо для ознайомлення повний текст звіту).  
    Також Іван Фабрицій розповів, що вперше за останні роки районній раді вдалося налагодити співпрацю з іноземними партнерами. 
    Так,  в рамках проекту місцевого самоврядування «Єврорегіон Карпати-Україна» наступного року на Тячівщині планується реалізувати спільний проєкт культурної спадщини – облаштування кладовища польських легіонерів в урочищі Плайська, куди щороку навідуються сотні  поляків та музею Першої світової війни. А також буде зроблено туристичне сполучення до перевалу Легіонів.
    У підсумку  Іван Фабрицій висловив вдячність депутатам, працівникам апарату райради та райдержадміністрації, головам місцевих рад за співпрацю та порозуміння.
     Однак за  звіт проголосувало лише 7 присутніх на сесії депутатів. 
    З приводу чого голова райради Іван Фабрицій зазначив :
     - Це ви не підтримали свою роботу, бо це і ваша робота, не моя особиста, це і вас стосується: як ви відвідували, працювали на комісії. Дякую, це ви оцінили себе, а не мене. 
    Засідання сесії було завершено традиційно звучанням Гімну України. 
    Пресслужба Тячівської райдержадміністрації 

             

             Звіт 
    про роботу Тячівської районної ради 
     протягом 2018 – 2019 років
             Характеризуючи роботу районної ради, хочу зазначити, що вищий представницький орган району працював стабільно і послідовно.
             На сьогодні районна рада представляє інтереси 2 об’єднаних та 31 селищних та сільських територіальних громад.
             У звітному періоді депутатський корпус районної ради у своїй діяльності керувався основним критерієм – спрямування зусиль на розвиток району та підвищення рівня життя його жителів. Разом ми прагнули якомога ефективніше виконувати свої обов’язки, передбачені діючим законодавством і, головне, компетентно приймати відповідні  рішення.
             Робота районної ради проводилась відповідно до Конституції, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування», Регламенту, рішень та плану роботи районної ради, інших діючих нормативних актів, які визначають повноваження органів місцевого самоврядування.
             Відповідно до вимог статті 46  Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» районна рада  проводить свою роботу  сесійно. Сесійна діяльність складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій.
            Протягом 2018 - 2019 років проведено 11 сесій на яких прийнято 316 рішень. 
    Зокрема:  22 рішення стосувались бюджетної політики;  24 – з різного роду організаційних питань;  13 - відносилися до сфери взаємодії з правоохоронними органами. Для вирішення питань соціально-економічного розвитку району та адміністративно-господарської роботи прийнято 185 рішень, з питань управління майном спільної власності територіальних громад – 51, інших - 44.
            Однією з дієвих форм роботи ради є депутатські звернення та запити. У звітному періоді прийнято та підтримано 38 звернень районної ради і депутатських запитів. З них:
    - з питань ремонту доріг – 16;
    - ремонту шкіл та закладів медицини – 3;
    - ведення лісового господарства та екології – 9;
    - земельних питань – 2;
    - адміністративно-територіального устрою – 2;
    - з питань дотримання правопорядку – 2;
    - бюджету та фінансів – 1;
    - з питань газифікації – 3.
    Слід відмітити, що на більшість із звернень і запитів ми отримували відповіді, але зміст відповідей був далекий від бажаного нами результату.
              Протягом звітного періоду до ради надійшло 1113 одиниць вхідної кореспонденції. Підготовані та направлені адресатам 702 одиниці вихідної пошти.
             Прийнято 389 розпоряджень голови районної ради, з них:
             - з основної діяльності -        134;
             - з кадрових питань     -        193;
             - про відрядження       -        42.
             Спільно з районною державною адміністрацією прийнято 20 розпоряджень.     
             В складі районної ради  працюють 7   постійних депутатських комісій, функції яких розподілені з врахуванням необхідності максимального охоплення всіх повноважень районної ради.  Їх робота організується відповідно до плану роботи ради.  Комісії, як правило, розглядають питання порядку денного чергової сесії, готують і розглядають окремі питання за пропозиціями депутатів, дорученнями ради. Значну увагу я приділяю налагодженню та координації діяльності робочих органів з підготовки та проведення сесій, засідань Президії та депутатських комісій. Постійно знайомлюся з кожним проектом рішення, зауваженнями до них, які надходять від окремих депутатів та постійних комісій і районної державної адміністрації, в разі необхідності повертаю їх на доопрацювання. При потребі приймаю особисту участь в засіданнях комісій.
            Проте треба зауважити, що активність депутатів на засіданнях комісій є недостатньою. Так із семи комісій найчастіше збиралася і працювала бюджетна комісія – 38 засідань, медична та освітянська – 17 та 10 засідань відповідно. Комісія з питань промислової політики працювала 9 раз, з питань підприємництва – 7, агропромислового комплексу, земельних ресурсів – 6 разів. Практично не працювала регламентна комісія, яка зібралась лише 1 раз. 
           Шановні депутати!  Мушу нагадати, що на засіданні комісії депутати розглядають весь пакет рішень кожної із сесій, окрім тих, які вносяться райдержадміністрацією як невідкладні. Також депутати мають право вносити доповнення і зауваження до рішень чи їх матеріалів і додатків. Тому низька активність на комісіях призводить до подальших непорозумінь на засіданнях сесій, у когось може складатися враження, що питання не обговорюються належним чином чи є якісь намагання щось приховати.               Закликаю всіх у подальшому активно включатися у роботу депутатських комісій, вивчати матеріали та при необхідності подавати свої зауваження і пропозиції до проектів рішень.
            Слід відзначити роботу такого органу районної ради як Президія. Нам вдалося об’єднати діяльність всіх політичних сил, представлених в раді і направити в єдине русло, в основі якого – інтереси виборців. Завдяки компромісним і зваженим рішенням щодо розподілу керівництва депутатськими комісіями та затвердженому Положенню про Президію Тячівської районної ради VIІ скликання, представництво в ній мають всі політичні сили. Це робить рекомендації представницького органу більш дієвими.
    Засідання Президії проводяться систематично. На них, відповідно до Положення про неї, розглядалися питання формування порядку денного сесій, попередньо узгоджувалися всі питання, які могли викликати нездорові дискусії на пленарних засіданнях. 
            Протягом звітного періоду на пленарних засіданнях районної ради затверджено 56 районних програм. З них 11 – у гуманітарній галузі, 22 – з питань формування та виконання районного бюджету, соціально-економічного розвитку району та майна. Вирішення проблем соціального захисту населення району передбачено у 7-и програмах, забезпечення правопорядку, дотримання законності та обороноздатності країни – у 12-и програмах.
             Одним із  найважливіших напрямків роботи ради  було і залишається формування  та виконання   районного бюджету. Як голова районної ради, підтримую участь депутатів у розробці проекту бюджету, врахування всіх   їхніх пропозицій і зауважень. Спільно з депутатами районної ради тримаю на постійному контролі хід його виконання та внесення змін до головного фінансового плану району. 
           Предметом постійної уваги районної ради були освіта, медицина і культура. В галузі освіти ми звертали увагу на організацію матеріально-технічного забезпечення навчально-виховного процесу в освітніх закладах району, заходи щодо ремонту будівель та приміщень шкіл та дитсадків. Зовсім недавно постало питання про реформування освітньої галузі відповідно до сьогочасної потреби. Нами було прийнято відповідне рішення.
           Говорячи про медицину району не можна обійти питання її реформування, розмежування первинної та спеціалізованої допомоги.  Ми були одними із перших в області, хто наважився на проведення структурно-організаційних заходів, пов’язаних з реорганізацією медичних закладів для покращення якості медичних послуг. Прикрість ситуації в тому, що продовження реформування галузі не дає чіткого бачення наближення якісних послуг до людини та їх покращення. Будучи відповідальними перед виборцями, маємо вивчити як фінансово-економічну сторону реформування, так і наслідки структурно-організаційних змін.
          Болючим питанням діяльності районної ради було і залишається питання незадовільного стану доріг та дорожньої інфраструктури. Рада, за пропозиціями депутатських фракцій та окремих депутатів, постійно зверталася до органів влади вищого рівня, керівництва служб, які обслуговують дороги, щодо покращення фінансування ремонтів та здійснення будівництва доріг. Однак, на превеликий жаль, ефективність наших звернень досить мала. Якщо нами і отримано деякі відповіді на звернення, вони носять характер відписки, обіцянки виділити кошти, тощо. Реальних робіт із покращення стану доріг зовсім мало.
           Не мала значних позитивних наслідків і робота тимчасової робочої групи з питань вивчення стану доріг у районі. За результатами її роботи ми отримали від області лише констатацію фактів щодо незадовільного стану доріг та мостів у селищах Буштино і Тересва.
          В звітному періоді продовжено роботу по впорядкуванню майна комунальної власності, наведення належного порядку з його обліку та ефективності використання. Важливо максимально ефективно використати можливість його оренди, приділити увагу збереженню майна орендарями.
         У звітному періоді значну увагу в районній раді приділяли роботі зі зверненнями громадян. 
    Аналіз порушених питань свідчить про те, що більшість звернень стосується питань працевлаштування, земельних відносин, соціального захисту. Крім того, до районної ради за цей період надійшло 272 письмових та усних звернень громадян, з яких значна частина вирішена позитивно, на інші дані кваліфіковані роз’яснення або, відповідно до чинного законодавства, направлено за належністю, до інших установ чи організацій. В окремих випадках звернення розглядаються під час виїздів на місця, у присутності заявника, а також посадових осіб, які безпосередньо відповідають за вирішення питань, із залученням фахівців.
         Головним у роботі із зверненнями громадян є її результативність, тому керівництвом районної ради і надалі будуть вживатися заходи, спрямовані на вдосконалення набутих та запровадження нових форм і методів роботи зі зверненнями громадян та організаційно-практичної роботи на посилення контролю за станом їх розгляду, підвищення персональної відповідальності керівників усіх рівнів за дотримання вимог законодавства.
        Вперше за останні роки районній раді і мені як голові вдалося налагодити співпрацю з іноземними партнерами. Так,  в рамках проекту місцевого самоврядування «Єврорегіон Карпати-Україна» наступного року на Тячівщині планується реалізувати спільний проєкт культурної спадщини – облаштування кладовища польських легіонерів в урочищі Плайська, куди щороку навідуються сотні  поляків та музею Першої світової війни. А також буде зроблено відповідне туристичне сполучення до перевалу Легіонів. 
          Відповідно до статті 58 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", голова районної ради здійснює керівництво виконавчим апаратом та виступає розпорядником коштів, передбачених на утримання ради. Тому мною приділяється належна увага ефективності роботи виконавчого апарату районної ради, адже саме від злагодженої та оперативної діяльності працівників в значній мірі залежить якісний рівень роботи ради в цілому.
        Думаю, що ви погодитеся з тим, що виконавчий апарат зумів з усією відповідальністю поставитися до виконання покладених на нього завдань. Є заперечення? Сподіваюся, що немає.
        Не зайвим буде сказати і те, що успіхи у роботі стали можливими завдяки підтримці і взаємопорозумінню з депутатами районної ради і головами рад базового рівня, депутатами обласної ради і Народними депутатами України.
         Узагальнюючи зроблене за звітний період, хочу зауважити що є і певні недопрацювання, не все заплановане вдалося реалізувати.
         Завершаючи свій звіт, прошу всіх до об’єднання і порозуміння та зробити максимум можливого в питаннях соціально-економічної розбудови та стабілізації ситуації в районі.
         Я щиро дякую всім за підтримку, за розуміння та конструктивні поради, дякую депутатам сільських,  міської, районної  рад,   селищним, сільським,  міському головам, районній державній адміністрації, керівникам установ  за підтримку, взаєморозуміння та спільну роботу.
        Можу запевнити, що і надалі докладатиму всіх зусиль для забезпечення стабільного розвитку Тячівщини.
    Голова районної  ради Іван Фабрицій