Роз’яснення щодо стандартів якості надання послуг ОСР та електропостачалником

2020-06-17 09:51:59
З метою захисту прав споживачів Національною комісією, що здійснює

державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі –
НКРЕКП) затверджено гарантовані стандарти якості надання послуг з
електропостачаня та компенсації споживачам за їх недотримання.
Так, у Порядку забезпечення стандартів якості електропостачаня та надання
компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженому
постановою<https://www.nerc.gov.ua/?id=32498> НКРЕКП від 12.06.2018 року №
375, визначено 16 гарантованих стандартів для оператора системи розподілу
(далі – ОСР) та 4 – для електропостачалника, а також зазначено розмір
компенсації за їх недотримання.
До загальних стандартів якості надання послуг ОСР належать:
1) дотримання  показників зміни напруги, встановлених Кодексом систем
<https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0310874-18#Text> (далі – КСР);
2) усунення причини недотримання показників якості електроенергії за
результатами розгляду скарги (претензії) споживача щодо якості електричної
енергії з дня, коли ОСР дізнався про недотримання показників якості
електроенергії внаслідок візиту до споживача або за результатами
проведення вимірювання. А також з дня отримання скарги (претензії)
споживача у випадку, якщо ОСР вже були відомі причини недотримання
показників якості електричної енергії. Недоліки усуваються у строк до 30
днів в разі можливості їх усунення оперативними діями персоналу ОСР; у
строк до 180 днів в разі необхідності проведення будівельних робіт або
заміни елементів мережі;
3) розгляд скарги (претензії) споживача щодо якості електричної енергії з
наданням інформації, зазначеної у пункті 13.2.2 глави 13 КСР, з дня
отримання скарги (претензії): у строк до 15 днів без проведення вимірювань
параметрів якості електричної енергії в точці розподілу споживача та у
строк до 30 днів у разі проведення вимірювань параметрів якості
електричної енергії в точці розподілу споживача;
4) відновлення електропостачаня після початку перерви в електропостачані
протягом 24 годин;
5) видача технічних умов на приєднання разом з проєктом договору про
приєднання з дня реєстрації заяви про приєднання: у строк до 10 робочих
днів для стандартного приєднання; у строк до10 робочих днів для
нестандартного приєднання без необхідності погодження технічних умов з
оператором системи передачі; у строк до 20 робочих днів для нестандартного
приєднання при необхідності погодження технічних умов з оператором системи
передачі;
6) подання робочої напруги для проведення випробувань електрообладнаня
замовника з дня отримання заяви замовника: у строк до 5 робочих днів, якщо
подання напруги не потребує припинення електропостачаня інших споживачів,
у строк до 10 робочих днів, якщо подання напруги потребує припинення
електропостачаня інших спожиачів;
7) підключення електроустаново замовника до електричної мережі з дня
отримання заяви замовника: у строк до 5 робочих днів, якщо підключення не
потребує припинення електропостачаня інших користувачів; у строк до 10
робочих днів, якщо підключення потребує припинення електропостачаня інших
користувачів;
8) видача паперового примірника укладеного договору про надання послуг з
розподілу у строк до 3 робочих днів від дати отримання відповідного
звернення споживача;
9) видача підписаного ОСР паспорту точки   розподілу у строк до 10 робочих
днів від дати отримання відповідного звернення споживача;
10) відновлення електроживлення електроустановк споживача, яка була
відключена за заявою споживача, у строк до 5 робочих днів з дати надання
споживачем документів, що підтверджують оплату ліцензіату послуги з
відновлення електроживлення;
11) відновлення електроживлення електроустановк споживача, яка була
відключена за ініціативою ОСР, з дати надання споживачем підтвердження
усунення виявлених порушень, оплати заборгованості за надані послуги
та/або несанкціоновани відбір електричної енергії, а також відшкодування
збитків (за їх наявності): у міській місцевості – у строк до 3 робочих
днів, у сільській місцевості – у строк до 5 робочих днів;
12) відновлення електроживлення електроустановк споживача, яка була
відключена за зверненням електропостачалника, з дати отримання від
електропостачалника інформації про усунення причин відключення: у міській
місцевості – у строк до 3 робочих днів, у сільській місцевості – у строк
до 5 робочих днів;
13) перевірка лічильника у строк до 20 днів з дати отримання від споживача
відповідної заяви;
14) розгляд звернень/скарг/претензій споживачів  з дня отримання
звернення/скарги/претензії   споживача: у строк до 30 днів, у строк до 45
днів, якщо під час розгляду звернення необхідно здійснити технічну
перевірку або провести експертизу засобу обліку;
15) розгляд звернень споживачів щодо відшкодування збитків, завданих
внаслідок недотримання ОСР показників якості електропостачаня у строк до
30 днів з дати отримання звернення;
16) розгляд звернень споживачів щодо перевірки правильності рахунку за
послуги  з розподілу електричної енергії, якщо виставлення таких рахунків
ОСР передбачене у договорі про надання послуг з розподілу електричної
енергії зі споживачем, у строк до 5 робочих днів з дати отримання
звернення.
У разі недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг,
зазначених у пункті 2.3 глави 2 Порядку, ОСР надає споживачу компенсацію у
розмірах, наведених у додатку 1 до цього Порядку (за вирахуванням
необхідних сум податків, якщо такі застосовуються), та відповідно до
процедур, визначених главою 5 цього Порядку.
До гарантованих стандартів якості надання послуг електропостачалника
відносять:
1) надання даних про споживання електричної енергії у строк до 5 робочих
днів з дня отримання запиту споживача;
2) розгляд звернень/скарг/претензій споживачів з дня отримання
звернення/скарги/претензії   споживача: у строк до 30 днів, у строк до 45
днів, якщо під час розгляду звернення необхідно здійснити технічну
перевірку або провести експертизу засобу обліку;
3) розгляд звернень споживачів щодо перевірки правильності рахунку на
оплату у строк до 5 робочих днів з дати отримання звернення;
4) врахування суми відповідної компенсації за недотримання гарантованих 
стандартів якості надання послуг ОСР у кінцевому рахунку за електричну
енергії споживача (у  разі якщо постачання електричної  енергії споживачу
здійснюється постачальником універсальних послуг або якщо відповідно до
комерційної пропозиції електропостачалника плату за надання послуг з
розподілу електричної енергії забезпечує електропостальнк) у строк до 30
днів з дня отримання повідомлення ОСР щодо виплати компенсації.
У разі недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг,
зазначених у пункті 3.3 глави 3 Порядку, електропостачалник надає
споживачу компенсацію у розмірах, наведених у додатку 2 до цього Порядку
(за вирахуванням необхідних сум податків, якщо такі застосовуються), та
відповідно до процедур, визначених главою 5 цього Порядку.
Електропостачалник за домовленістю зі споживачем може надавати компенсацію
іншим способом, зокрема шляхом прямого платежу споживачу.
У випадку ненадання ОСР або електропостачалником компенсації за
недотримання гарантованих стандартів якості електропостачаня, споживач має
право самостійно звернутися із заявою до ОСР або електропостачалника. У
разі необґрунтованоївідмови у наданні компенсації або залишення заяви без
розгляду, споживач може звернутися до НКРЕКП.
Тячівська районна державна адміністрація
90500, Закарпатська область,
м. Тячів, вул.Незалежності 30
Електронна пошта
tyachivrda@carpathia.gov.ua
tyachivrdaua@ukr.net

Графік роботи
Пн-Чт: 08:00 - 17:15
П’ятниця - 08:00 - 16:00