• Новини / Економіка

    Роз’яснення щодо стандартів якості надання послуг ОСР та електропостачалником

    З метою захисту прав споживачів Національною комісією, що здійснює

    державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі –
    НКРЕКП) затверджено гарантовані стандарти якості надання послуг з
    електропостачаня та компенсації споживачам за їх недотримання.
    Так, у Порядку забезпечення стандартів якості електропостачаня та надання
    компенсацій споживачам за їх недотримання, затвердженому
    постановою<https://www.nerc.gov.ua/?id=32498> НКРЕКП від 12.06.2018 року №
    375, визначено 16 гарантованих стандартів для оператора системи розподілу
    (далі – ОСР) та 4 – для електропостачалника, а також зазначено розмір
    компенсації за їх недотримання.
    До загальних стандартів якості надання послуг ОСР належать:
    1) дотримання  показників зміни напруги, встановлених Кодексом систем
    <https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/v0310874-18#Text> (далі – КСР);
    2) усунення причини недотримання показників якості електроенергії за
    результатами розгляду скарги (претензії) споживача щодо якості електричної
    енергії з дня, коли ОСР дізнався про недотримання показників якості
    електроенергії внаслідок візиту до споживача або за результатами
    проведення вимірювання. А також з дня отримання скарги (претензії)
    споживача у випадку, якщо ОСР вже були відомі причини недотримання
    показників якості електричної енергії. Недоліки усуваються у строк до 30
    днів в разі можливості їх усунення оперативними діями персоналу ОСР; у
    строк до 180 днів в разі необхідності проведення будівельних робіт або
    заміни елементів мережі;
    3) розгляд скарги (претензії) споживача щодо якості електричної енергії з
    наданням інформації, зазначеної у пункті 13.2.2 глави 13 КСР, з дня
    отримання скарги (претензії): у строк до 15 днів без проведення вимірювань
    параметрів якості електричної енергії в точці розподілу споживача та у
    строк до 30 днів у разі проведення вимірювань параметрів якості
    електричної енергії в точці розподілу споживача;
    4) відновлення електропостачаня після початку перерви в електропостачані
    протягом 24 годин;
    5) видача технічних умов на приєднання разом з проєктом договору про
    приєднання з дня реєстрації заяви про приєднання: у строк до 10 робочих
    днів для стандартного приєднання; у строк до10 робочих днів для
    нестандартного приєднання без необхідності погодження технічних умов з
    оператором системи передачі; у строк до 20 робочих днів для нестандартного
    приєднання при необхідності погодження технічних умов з оператором системи
    передачі;
    6) подання робочої напруги для проведення випробувань електрообладнаня
    замовника з дня отримання заяви замовника: у строк до 5 робочих днів, якщо
    подання напруги не потребує припинення електропостачаня інших споживачів,
    у строк до 10 робочих днів, якщо подання напруги потребує припинення
    електропостачаня інших спожиачів;
    7) підключення електроустаново замовника до електричної мережі з дня
    отримання заяви замовника: у строк до 5 робочих днів, якщо підключення не
    потребує припинення електропостачаня інших користувачів; у строк до 10
    робочих днів, якщо підключення потребує припинення електропостачаня інших
    користувачів;
    8) видача паперового примірника укладеного договору про надання послуг з
    розподілу у строк до 3 робочих днів від дати отримання відповідного
    звернення споживача;
    9) видача підписаного ОСР паспорту точки   розподілу у строк до 10 робочих
    днів від дати отримання відповідного звернення споживача;
    10) відновлення електроживлення електроустановк споживача, яка була
    відключена за заявою споживача, у строк до 5 робочих днів з дати надання
    споживачем документів, що підтверджують оплату ліцензіату послуги з
    відновлення електроживлення;
    11) відновлення електроживлення електроустановк споживача, яка була
    відключена за ініціативою ОСР, з дати надання споживачем підтвердження
    усунення виявлених порушень, оплати заборгованості за надані послуги
    та/або несанкціоновани відбір електричної енергії, а також відшкодування
    збитків (за їх наявності): у міській місцевості – у строк до 3 робочих
    днів, у сільській місцевості – у строк до 5 робочих днів;
    12) відновлення електроживлення електроустановк споживача, яка була
    відключена за зверненням електропостачалника, з дати отримання від
    електропостачалника інформації про усунення причин відключення: у міській
    місцевості – у строк до 3 робочих днів, у сільській місцевості – у строк
    до 5 робочих днів;
    13) перевірка лічильника у строк до 20 днів з дати отримання від споживача
    відповідної заяви;
    14) розгляд звернень/скарг/претензій споживачів  з дня отримання
    звернення/скарги/претензії   споживача: у строк до 30 днів, у строк до 45
    днів, якщо під час розгляду звернення необхідно здійснити технічну
    перевірку або провести експертизу засобу обліку;
    15) розгляд звернень споживачів щодо відшкодування збитків, завданих
    внаслідок недотримання ОСР показників якості електропостачаня у строк до
    30 днів з дати отримання звернення;
    16) розгляд звернень споживачів щодо перевірки правильності рахунку за
    послуги  з розподілу електричної енергії, якщо виставлення таких рахунків
    ОСР передбачене у договорі про надання послуг з розподілу електричної
    енергії зі споживачем, у строк до 5 робочих днів з дати отримання
    звернення.
    У разі недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг,
    зазначених у пункті 2.3 глави 2 Порядку, ОСР надає споживачу компенсацію у
    розмірах, наведених у додатку 1 до цього Порядку (за вирахуванням
    необхідних сум податків, якщо такі застосовуються), та відповідно до
    процедур, визначених главою 5 цього Порядку.
    До гарантованих стандартів якості надання послуг електропостачалника
    відносять:
    1) надання даних про споживання електричної енергії у строк до 5 робочих
    днів з дня отримання запиту споживача;
    2) розгляд звернень/скарг/претензій споживачів з дня отримання
    звернення/скарги/претензії   споживача: у строк до 30 днів, у строк до 45
    днів, якщо під час розгляду звернення необхідно здійснити технічну
    перевірку або провести експертизу засобу обліку;
    3) розгляд звернень споживачів щодо перевірки правильності рахунку на
    оплату у строк до 5 робочих днів з дати отримання звернення;
    4) врахування суми відповідної компенсації за недотримання гарантованих 
    стандартів якості надання послуг ОСР у кінцевому рахунку за електричну
    енергії споживача (у  разі якщо постачання електричної  енергії споживачу
    здійснюється постачальником універсальних послуг або якщо відповідно до
    комерційної пропозиції електропостачалника плату за надання послуг з
    розподілу електричної енергії забезпечує електропостальнк) у строк до 30
    днів з дня отримання повідомлення ОСР щодо виплати компенсації.
    У разі недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг,
    зазначених у пункті 3.3 глави 3 Порядку, електропостачалник надає
    споживачу компенсацію у розмірах, наведених у додатку 2 до цього Порядку
    (за вирахуванням необхідних сум податків, якщо такі застосовуються), та
    відповідно до процедур, визначених главою 5 цього Порядку.
    Електропостачалник за домовленістю зі споживачем може надавати компенсацію
    іншим способом, зокрема шляхом прямого платежу споживачу.
    У випадку ненадання ОСР або електропостачалником компенсації за
    недотримання гарантованих стандартів якості електропостачаня, споживач має
    право самостійно звернутися із заявою до ОСР або електропостачалника. У
    разі необґрунтованоївідмови у наданні компенсації або залишення заяви без
    розгляду, споживач може звернутися до НКРЕКП.