Про організацію розбудови автомобільного туристично-рекреаційного зв’язку під назвою «Бойківське коло» йшлося під час зустрічі голови Закарпатської ОДА Ігоря Бондаренка з головою Львівської облради Олександром Ганущиним 24 жовтня.
Як розповів очільник Львівщини, проект «Бойківське коло» міжрегіонального та міжмуніципального співробітництва діє задля розвитку туризму в унікальному субрегіоні Карпат, що охоплює території на межі Івано-Франківської, Львівської та Закарпатської областей.
– Безперечно, що такий потужний центр туризму потребуватиме розгалуженої інфраструктури доріг, пішохідних та велосипедних шляхів, відпочинкових та оздоровчих комплексів, індустрії розваг тощо, – зазначив О.Ганущин. – Саме тому надзвичайно важливим є формування своєрідного туристичного кластеру, так званого «Бойківського кола», з наступним долученням до нього громад Міжгірського району Закарпатської області, а також Долинської та Болехівської міських рад, Вигодської та Витвицької ОТГ Івано-Франківської області. Кожна з цих громад має в своєму розпорядженні цікаві існуючі та перспективні туристичні об’єкти й атракції, навколо яких можлива подальша розбудова цілого сектору економіки.
Він також підкреслив, що Львівщина – лідер в Україні з розбудови доріг.
– Тож, наш погляд дуже прикутий до дорожньої інфраструктури не лише у нашій області, а й в сусідів. З огляду на те, що нещодавно уряд затвердив Державну програму розвитку регіону українських Карпат на 2020-2022 роки, ми хочемо наповнити цю програму змістом, – сказав пан Ганущин. Посадовець також розповів про те, що у Славську планують звести так званий «Буковель-2». Відповідно, цей потужний комплекс матиме тисячі туристів, які безперечно захочуть відвідати і туристичні місця Закарпаття. Але через незадовільний стан доріг між населеними пунктами, які розташовані на межі Львіщини та Закарпаття, туристу доведеться витратити багато часу на об’їзд, аби, наприклад, потрапити на Синевирське озеро. Так, між Волосянкою та Нижнім Студеним практично немає дороги. І продемонстрував карту доріг, яких немає між селами.
Тому голова Львівської облради озвучив конкретну пропозицію – об’єднати зусилля трьох областей і розбудувати коло, протяжністю 300 км. Відтак, спільно лобіюючи перед центральною владою цей проект у рамках зазначеної державної програми, вдасться одержати кошти для розвитку Карпат. А це чималі кошти – 4 млрд грн.!
Коли мова зайшла про кошти, Олександр Ганущин запевнив, що власники львівських гірськолижних комплексів готові профінансувати проектно-кошторисні документації для розбудови дорожньої інфраструктури Закарпаття. Загалом ці витрати становитимуть 2-3 млн грн. Зі свого боку, Львівська облрада при затвердженні бюджету на 2020 рік передбачить необхідні кошти на капремонт доріг місцевого значення у своєму регіоні.
Присутній на зустрічі голова Славської ОТГ Володимир Бега повідомив, що громада зі свого бюджету готова профінансувати проектно-кошторисну документацію розбудови доріг сусідніх закарпатських населених пунктів.
– Як бачите, ми комплексно дивимося на розвиток Карпатського регіону, – підкреслив О.Ганущин. – 9 грудня цього року у Плаю плануємо підписати трьохсторонній Меморандум між Львівською, Закарпатською та Івано-Франківською областями, в якому йдеться про те, що кожна зі сторін бере на себе конкретну фінансову відповідальність.
Ігор Бондаренко, уважно вислухавши гостей, зауважив, що це дуже слушна пропозиція для розвитку туристичної сфери Закарпаття зокрема.
– У найближчий час створимо робочу групу, яку очолить мій заступник Олексій Гетманенко, розробимо конкретний план розбудови доріг місцевого значення. Дякую за такий потужний проект. Повністю підтримую. Лише разом можна розбудувати Карпатський регіон, – лаконічно резюмував очільник Закарпаття.
Насамкінець присутні зійшлися на спільній думці, що реалізація цього проекту дасть можливість вивести із «тупікової» точки економіку громад Карпатського регіону, розвивати ці території, відтак поліпшити добробут жителів трьох областей.
Прес-служба ОДА