Про заходи щодо забезпечення виконання вимог Закону України "Про Державний реєстр виборців"

2021-02-11 17:48:47


ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
від 26 січня 2021 року № 24


Про заходи щодо забезпечення виконання вимог Закону України "Про Державний реєстр виборців" у зв’язку зі змінами адміністративно-територіального устрою України, утворенням та реорганізацією районних державних адміністрацій
Згідно з частиною першою статті 1 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Центральна виборча комісія є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі Конституції України, цього та інших законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів у порядку та в межах, встановлених законами України.
Частиною другою статті 3 вказаного Закону визначено, що Центральна виборча комісія зобов’язана діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.
Пунктом 8 статті 17 указаного Закону встановлено, що Центральна виборча комісія є розпорядником Державного реєстру виборців (далі - Реєстр), забезпечує його ведення та функціонування відповідно до закону.
Правові та організаційні засади ведення Реєстру визначено Законом України "Про Державний реєстр виборців" (далі - Закон), згідно зі статтею 1 якого Реєстр - це автоматизована інформаційно-телекомунікаційна система, призначена для зберігання, обробки даних, які містять передбачені Законом відомості, та користування ними, створена для забезпечення державного обліку громадян України, які мають право голосу відповідно до статті 70 Конституції України (далі - виборці).
Розпорядник Реєстру, органи ведення Реєстру під час ведення Реєстру забезпечують його захист, у тому числі захист цілісності бази даних Реєстру, його апаратного та програмного забезпечення, достовірності даних Реєстру, його захист від несанкціонованого доступу, незаконного використання, незаконного копіювання, спотворення, знищення даних Реєстру, безпеку персональних даних виборців відповідно до Закону та Законів України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах""Про захист персональних даних", міжнародних договорів у сфері захисту інформації, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України (частина перша статті 11 Закону).
Згідно з частиною першою статті 13 Закону Реєстр ведеться в електронній формі з єдиною централізованою базою даних, яка містить персональні дані всіх виборців України.
За змістом частини другої статті 14 Закону Центральна виборча комісія як розпорядник Реєстру, зокрема, забезпечує та контролює дотримання вимог Закону у процесі ведення Реєстру, забезпечує його організаційне та технологічне функціонування, надає доступ до бази даних Реєстру та встановлює порядок такого доступу відповідно до Закону.
Частинами п’ятоюсьомою вказаної статті Закону визначено, що ведення Реєстру в порядку, встановленому Законом та розпорядником Реєстру, забезпечують органи ведення Реєстру, повноваження яких здійснюють територіальні представництва Центральної виборчої комісії, утворені відповідно до Закону України "Про Центральну виборчу комісію".
Повноваження регіональних органів адміністрування Реєстру здійснюють регіональні представництва Центральної виборчої комісії, утворені відповідно до Закону України "Про Центральну виборчу комісію" (частина дев’ята статті 14 Закону).
Частиною одинадцятою вказаної статті Закону визначено, що регіональні органи адміністрування Реєстру здійснюють організаційну підтримку, забезпечують взаємодію місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, закладів, установ та організацій стосовно створення та ведення Реєстру, контролюють виконання рішень розпорядника Реєстру.
Згідно з підпунктом 3 пункту 4 розділу ХХХХІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Виборчого кодексу України до прийняття Центральною виборчою комісією рішення про початок роботи її регіональних та територіальних представництв органами ведення Реєстру є:
у районі, районі в місті Києві, місті Севастополі - відповідний структурний підрозділ апарату районної, районної у місті державної адміністрації;
у місті обласного (республіканського в Автономній Республіці Крим) значення без районного поділу - відповідний виконавчий орган міської ради;
у районі в місті обласного значення з районним поділом - відповідний виконавчий орган районної у місті ради або відповідний структурний підрозділ створеного у районі виконавчого органу міської ради;
регіональними органами адміністрування Реєстру є:
в Автономній Республіці Крим - відповідний структурний підрозділ апарату Ради міністрів Автономної Республіки Крим;
в області, місті Києві, місті Севастополі - відповідний структурний підрозділ апарату обласної, міської державної адміністрації.
Орган ведення Реєстру має доступ до персональних даних Реєстру в обсязі та порядку, що встановлені розпорядником Реєстру (частина перша статті 15 Закону).
Частиною першою статті 16 Закону визначено, що ведення Реєстру включає організаційно-правову підготовку та виконання в режимі записування таких дій:
внесення запису про виборця до бази даних Реєстру;
внесення змін до персональних даних Реєстру;
знищення запису Реєстру.
Порядок доступу до бази даних Реєстру затверджено постановою Центральної виборчої комісії від 25 червня 2020 року № 120.
За змістом пунктів 1.21.3 зазначеного Порядку розпорядник Реєстру надає доступ до бази даних Реєстру, зокрема, органам ведення Реєстру з метою забезпечення ведення та функціонування Реєстру відповідно до Закону та рішень Центральної виборчої комісії, прийнятих згідно із Законом. Працівники органів ведення Реєстру мають доступ до всіх записів Реєстру в режимі читання, а також у режимі записування стосовно персональних даних виборців, виборча адреса яких визначена відповідно до статті 8 Закону, знаходиться в межах території, на яку поширюються повноваження цих органів.
Органи ведення Реєстру здійснюють щомісяця поновлення бази даних Реєстру у порядку, встановленому статтею 22 Закону.
Періодичне поновлення бази даних Реєстру здійснюється на підставі відомостей про виборців, які щомісяця до 5 числа подаються органами, закладами, установами, зазначеними в частинах третій - дванадцятій та шістнадцятій вказаної статті Закону.
Згідно з частиною п’ятнадцятою статті 22 Закону під час проведення виборів або референдумів відомості, передбачені вказаною статтею, подаються органами, закладами, установами з урахуванням особливостей та у строки, зазначені у статтях 2728 Закону, а саме: за десять днів до дня передачі попередніх списків виборців на звичайних виборчих дільницях і за десять днів до дня голосування.
Такі відомості подаються за період з дати останнього подання відомостей до органу ведення Реєстру до дня, що передує дню їх подання (частина друга статті 27 Закону, частина перша статті 28 Закону).
Разом з тим пунктом 5 частини другої статті 38 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", пунктом 22 статті 25 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" визначено, що виконавчі органи міських (за винятком міст районного значення) рад, місцеві державні адміністрації забезпечують здійснення заходів щодо ведення Реєстру відповідно до закону.
Законом України від 16 квітня 2020 року № 562-IX "Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад" внесено зміни до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", якими уповноважено Кабінет Міністрів України до прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України здійснювати визначення адміністративних центрів територіальних громад та затвердження територій територіальних громад (пункт 7-1 розділу V "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").
Розпорядженнями Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року № 707 - 730 визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад усіх областей України.
{Розпорядження КМ: №№ 707708709710711712713714715716717718719720721722723724725726727728729730}Верховна Рада України 17 липня 2020 року прийняла Постанову № 807-IX "Про утворення та ліквідацію районів", якою ліквідувала 490 районів та утворила 136 нових районів, змінивши адміністративно-територіальний устрій України субрегіонального рівня.
Законом України від 17 листопада 2020 року № 1009-IX "Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій" Закон України "Про місцеві державні адміністрації" доповнено статтею 7-1, згідно з частиною першою якої утворення та реорганізація районних державних адміністрацій (далі - райдержадміністрації) здійснюються Кабінетом Міністрів України після прийняття Верховною Радою України рішення про утворення та ліквідацію районів з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про місцеві державні адміністрації".
Кабінетом Міністрів України 16 грудня 2020 року прийнято розпорядження № 1635 "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій". Того самого дня постановою Уряду України № 1321 затверджено Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов’язків районних державних адміністрацій, що припиняються (далі - Порядок).
Відповідно до пунктів 4 - 7 Порядку якщо територія району, ліквідованого Верховною Радою України (далі - ліквідований район), включається до території новоутвореного району, в адміністративному центрі якого вже існує райдержадміністрація, райдержадміністрація, що діяла на території ліквідованого району, реорганізується шляхом її приєднання до райдержадміністрації, розташованої в адміністративному центрі новоутвореного району.
Якщо частини території ліквідованого району включаються до складу кількох новоутворених районів, в адміністративних центрах яких вже існують райдержадміністрації, райдержадміністрація, що діяла на території ліквідованого району, реорганізується шляхом її приєднання до райдержадміністрації, розташованої в адміністративному центрі новоутвореного району, до якого включена більша частина території ліквідованого району.
У разі відсутності райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району, до території якого включаються ліквідовані райони, утворення відповідної райдержадміністрації здійснюється шляхом утворення нової юридичної особи публічного права з подальшим приєднанням до неї райдержадміністрацій ліквідованих районів, території яких було включено до складу відповідного новоутвореного району.
Перехід повноважень, прав та обов’язків (публічно-владне правонаступництво) райдержадміністрацій, що припиняються, до райдержадміністрацій новоутворених районів здійснюється:
у разі існування райдержадміністрації в адміністративному центрі новоутвореного району та приєднання до неї райдержадміністрацій, що припиняються, ліквідованих районів - з моменту утворення комісії з реорганізації райдержадміністрації, що припиняється (далі - комісія з реорганізації);
у разі утворення на території новоутвореного району райдержадміністрації, в адміністративному центрі якого не було такої райдержадміністрації, - з моменту державної реєстрації райдержадміністрації як юридичної особи публічного права та утворення комісії з реорганізації.
Згідно з пунктом 10 Порядку райдержадміністрація, розташована в ліквідованому районі, продовжує здійснювати свої повноваження до моменту виникнення правонаступництва, передбаченого Порядком.
Утворення комісій з реорганізації та затвердження їх персонального складу здійснюють голови відповідних облдержадміністрацій (пункт 12 Порядку).
З метою забезпечення доступу органів ведення Реєстру до бази даних Реєстру згідно із Законом та рішеннями Центральної виборчої комісії розпорядник Реєстру звернувся до обласних державних адміністрацій (лист від 6 січня 2021 року № 21-28-38) щодо надання Центральній виборчій комісії інформації про перехід повноважень, прав та обов’язків районних державних адміністрацій, що припиняються, до районних державних адміністрацій новоутворених районів у порядку публічно-владного правонаступництва.
З огляду на викладене, відповідно до підпункту 3 пункту 4 розділу ХХХХІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Виборчого кодексу України, статей 1113 - 16222728 Закону України "Про Державний реєстр виборців", статті 38 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", статей 7-125 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", постанови Центральної виборчої комісії від 25 червня 2020 року № 120 "Про Порядок доступу до бази даних Державного реєстру виборців", ураховуючи Постанову Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-IX "Про утворення та ліквідацію районів", постанову Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1321 "Про затвердження Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов’язків районних державних адміністрацій, що припиняються", розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року № 707 - 730, від 16 грудня 2020 року № 1635 "Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій", керуючись частиною першою статті 1, частиною другою статті 3, статтями 11 - 13пунктом 8 статті 17 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:
1. Службі розпорядника Державного реєстру виборців Секретаріату Центральної виборчої комісії переформувати частину бази даних Державного реєстру виборців, забезпечивши віднесення записів про виборців, виборчі адреси яких належать до територій міських територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України, до відання органів ведення Державного реєстру виборців, утворених відповідними міськими, районними у містах радами.
2. Службі розпорядника Державного реєстру виборців Секретаріату Центральної виборчої комісії після переходу повноважень, прав та обов’язків районних державних адміністрацій, що припиняються, до районних державних адміністрацій новоутворених районів у порядку публічно-владного правонаступництва, переформувати частину бази даних Державного реєстру виборців, забезпечивши віднесення записів про виборців, чиї виборчі адреси належали до території, на яку поширювалися повноваження органу ведення Державного реєстру виборців, утвореного районною державною адміністрацією, що припиняється, до віддання органу ведення Державного реєстру виборців, утвореного районною державною адміністрацією нового району, із врахуванням пункту 1 цієї постанови.
3. Органам ведення Державного реєстру виборців, до відання яких віднесено зазначені в пунктах 1, 2 цієї постанови записи про виборців, забезпечити актуалізацію бази даних Державного реєстру виборців стосовно цих записів про виборців.
4. Регіональним органам адміністрування Державного реєстру виборців:
здійснювати організаційну підтримку органів ведення Державного реєстру виборців під час реалізації Службою розпорядника Державного реєстру виборців Секретаріату Центральної виборчої комісії пунктів 1, 2 цієї постанови;
забезпечувати інформування виборців, органів, закладів, установ, що є суб’єктами подання відомостей про виборців, на підставі яких здійснюється періодичне поновлення персональних даних Державного реєстру виборців, щодо місцезнаходження відповідних органів ведення Державного реєстру виборців.
5. Органам, закладам, установам, визначеним статтею 22 Закону України "Про Державний реєстр виборців", забезпечити в установлений вказаною статтею строк подання відомостей про виборців, на підставі яких здійснюється періодичне поновлення персональних даних Державного реєстру виборців, до органів ведення Державного реєстру виборців, до відання яких віднесено зазначені в пунктах 1, 2 цієї постанови записи про виборців.
6. Цю постанову надіслати Міністерству оборони України, Міністерству охорони здоров’я України, Міністерству соціальної політики України, Міністерству юстиції України, Державній міграційній службі України, Державній судовій адміністрації України для доведення до відома відповідних органів, закладів, установ, зазначених у статті 22 Закону України "Про Державний реєстр виборців", обласним, Київській міській державним адміністраціям для доведення до відома відповідних регіональних органів адміністрування Державного реєстру виборців та контролю за її виконанням, а також органам ведення Державного реєстру виборців.
7. Цю постанову оприлюднити на офіційному вебсайті Центральної виборчої комісії.
Голова
Центральної виборчої комісії

О.ДІДЕНКО
Тячівська районна державна адміністрація
90500, Закарпатська область,
м. Тячів, вул.Незалежності 30
Електронна пошта
tyachivrda@carpathia.gov.ua
tyachivrdaua@ukr.net

Графік роботи
Пн-Чт: 08:00 - 17:15
П’ятниця - 08:00 - 16:00