На засіданні Парламенту схвалено у першому читанні за основу законопроєкт №3356-д від 05.11.2020 щодо обов'язковості використання рідкого біопалива (біокомпонентів) у галузі транспорту
:http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=3356-%D0%B4&skl=10.
За це рішення проголосувало 293 народних депутати.
Законопроєкт – результат продуктивної співпраці Держенергоефективності, Міненерго, народних депутатів, асоціацій нафтопереробної та спиртової галузей.
Основною метою проєкту Закону є створення дієвого законодавчого механізму для розвитку конкурентного ринку виробництва і використання біоетанолу та біокомпонентів на транспорті в Україні.
«Розвиток ринку біоетанолу є важливим кроком на шляху заміщення нафти і нафтопродуктів, які у2020році посіли перше місце у товарній структурі імпорту України на суму 3,8 млрд доларів», - прокоментував в.о. Голови Держенергоефективності Костянтин Гура.
Крім того, Україна щорічно імпортує до 55 тис. т біоетанолу у складі бензину. У той же час, загальні виробничі потужності ДП «Укрспирт» сягають близько 110 тис. тоннбіоетанолу в рік, які на сьогодні є незадіяними.
Законопроєктом передбачається:
-встановлення обов’язкової частки рідкого біопалива (квот) в загальному річному обсязі продажу бензину: із 1 травня2022р. - не менше5%об’ємних;
-введення обліку та контролю вмісту біокомпонентів убензинах;
-встановлення відповідальності за недотримання квот суб’єктами господарювання, які займаються виробництвом, імпортом та реалізацією бензинів на митній території України;
-введення вимог щодо дотримання критеріїв сталості для біопалива із
1 липня2022 року.
При цьому, технічні характеристики палива з біокомпонентами обов’язково повинні відповідати вимогам технічних регламентів, гармонізованих європейських стандартів та інших нормативно-правових актів.
Під час виступу у Парламенті народний депутат України, голова Комітету ВРУ з енергетики та ЖКП Андрій Герус повідомив, що законопроєкт розглянуто Енергетичним Співтовариством, він відповідає європейській практиці і сприятиме зменшенню шкідливих викидів у навколишнє середовище.
«Я назву 4 аргументи, чому важливо підтримати цей законопроєкт. По-перше, Україна заявила про приєднання доЄвропейського зеленого курсу. По-друге, це вигідно до вітчизняного сільського господарства. По-третє, це енергетична незалежність. Україна імпортує 62% бензину. Якщо нам частково вдасться зменшити цей імпорт хоча б частково,це вже буде перемога для України. По-четверте, це крок у напрямку європейської інтеграції України», - додала Інна Совсун, народний депутат України.
Загалом, прийняття законопроєкту дозволить:
·залучити інвестиції у виробництво рідкого біопалива;
·стимулювати будівництво нових потужностей із виробництва біоетанолу;
·активізувати агрохолдинги та спиртові заводи щодо виробництва рідких біопалив;
·створити нові робочі місця;
·підвищити рівень завантаженості спиртових заводів та виробничого потенціалу суміжних сфер;
·збільшити надходження податків до бюджетів різних рівнів;
·скоротитивикидипарникових газів у транспортній сфері.
Управління комунікації та зв’язків з громадськістю