Уряд ухвалив розпорядження «Деякі питання фінансування оснащення закладів загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти». Мета документа – забезпечення ефективного та результативного механізму використання цільових залишків освітньої субвенції у 2021 році та наступних бюджетних періодах.
Відповідно до ухваленого розпорядження цільові залишки коштів за освітньою субвенцією використовуються у 2021 році та наступних бюджетних періодах з урахуванням цільового призначення субвенції та спрямовуються на об’єкти (види робіт), що були визначені Міністерством освіти і науки у встановленому законодавством порядку, а зекономлені внаслідок проведення процедур закупівель – на придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) і навчальних кабінетів закладів освіти.
Зокрема, залишки коштів за освітньою субвенцією, зекономлені внаслідок проведення процедур закупівель, спрямовуються на придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) закладів освіти:
У разі необхідності закупівлі малоцінних необоротних матеріальних активів під час придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) та навчальних кабінетів закладів освіти відповідні видатки розвитку можуть спрямовуватися на видатки споживання.
Використання освітньої субвенції на придбання обладнання для їдалень (харчоблоків) закладів освіти здійснюється на засадах співфінансування:
Обов’язковою умовою фінансування за рахунок освітньої субвенції є попереднє спрямування коштів місцевих бюджетів за цільовим призначенням.
Співфінансування з місцевих бюджетів здійснюється згідно з розписом місцевих бюджетів.
При цьому джерелами співфінансування коштів місцевих бюджетів не можуть бути кошти державного фонду регіонального розвитку та міжбюджетні трансферти з державного бюджету місцевим бюджетам, включаючи залишки коштів освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам.
Нагадаємо, Президент України підписав закон щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти.