Курс стане частиною проєкту «Психосоціальна підтримка та психологічна допомога на всіх рівнях освіти», що реалізується в межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я Ти як? за ініціативою першої леді Олени Зеленської. Головна мета програми – навчити освітян та практичних психологів закладів освіти навичкам та знанням, що дозволять їм піклуватися як про своє психічне здоров'я, розвиваючи власну стресостійкість, так і застосовувати техніки опановування стресом, зняття емоційної напруги та плекання психологічної стійкості в роботі з учнями.
До переліку компетентностей, які вдосконалюватимуть учасники курсу, зокрема, входять:
- практичні навички щодо ідентифікації та активізації життєвих цінностей;
- здатність організовувати та надавати психологічну допомогу (індивідуальну та групову);
- ефективно вирішувати поширені труднощі в колективах, пов'язані з сучасними викликами у сфері психічного здоров’я, поведінковими особливостями учнів;
- визначати та керувати емоційним кліматом у колективах, наповнювати діяльність ресурсними й психологічно корисними активностями.
Ініціатори впровадження курсу впевнені, що програма дозволить значно покращити соціальні стосунки та якість комунікації в освітньому середовищі.
«Якщо від когось і залежить наше майбутнє, то це від освітян. Вони відіграють ключову роль у формуванні наступних поколінь. Тому коли ми кажемо, що вчителі важливі, ми маємо доводити це корисними справами. Саме такою є нова програма підвищення кваліфікації педагогів. Вона дасть можливість педагогічним працівникам підвищити стійкість та зберегти власне ментальне здоров’я під час освітнього процесу. Це безумовно позитивно відобразиться і на педагогах, і на учнях. А головне, на всій системі освіти», – наголосила керівниця Координаційного центру з психічного здоров’я при КМУ Оксана Збітнєва.
Програму для широкого кола педагогічних працівників закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти розробив Український інститут когнітивно-поведінкової терапії.
Вона дозволяє навчатися очно, дистанційно або за змішаною формою. Заняття згруповані у три модулі: «Модель резильєнтності для педагогічних працівників», «Модель резильєнтності у роботі з класами/групами», «Психологічне консультування техніками когнітивно-поведінкової терапії на основі моделі резильєнтності».