Тячівське районне управління ГУ Держпродспоживслужби в Закарпатській області звертає увагу суб’єктів господарювання на необхідність здійснення державної реєстрації потужностей з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу.
Відповідно до ст.25 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" (далі - Закон), п. 1.3 «Порядку проведення державної реєстрації потужностей, ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб'єктам» затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016р. №39 (реєстрація Мін'юсту від 12 березня 2016 р., №382/28512) (далі - Порядок) Оператори ринку, які провадять діяльність, що не вимагає отримання експлуатаційного дозволу, зобов’язані зареєструвати потужності, які використовуються на будь-якій стадії виробництва та/або обігу харчових продуктів.
Державній реєстрації підлягає кожна окрема потужність оператора ринку харчових продуктів. Для державної реєстрації оператор ринку подає до центру надання адміністративних послуг заяву та додаток до неї за формою згідно з Порядком. Під час реєстрації окрім найменування суб’єкта господарювання та місця розташування потужності (закладу) необхідно зазначити додаткові відомості, а саме:
1. Ідентифікаційнийкод згідно з Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, місцезнаходження або прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків чи серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);Місце проживання оператора ринку;
2. Назва (опис) потужності, її адреса;3. Заплановані види діяльності та перелік харчових продуктів, виробництво та/або обіг яких планується здійснювати;4. Вид оператора ринку за класифікацією суб’єктів господарювання, визначеноюст.55 Господарського кодексу України (суб’єктмікро-, малого, середньогоабо великого підприємництва).
Зазначаємо що не підлягає державній реєстрації як окрема потужність транспортний засіб, що використовується оператором ринку у зв’язку з експлуатацією іншої належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл. Транспортні засоби, що використовуються оператором ринку виключно для перевезення харчових продуктів, яке не пов’язане з експлуатацією належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл, підлягають кумулятивній державній реєстрації, для якої подається одна заява (незалежно від кількості відповідних транспортних засобів) та за результатами якої присвоюється один особистий реєстраційний номер. Транспортний засіб, що використовується як потужність з реалізації харчових продуктів кінцевим споживачам, підлягає державній реєстрації як окрема потужність. Оператор ринку відповідальний за достовірність інформації, вказаної ним у заяві про державну реєстрацію потужності. Державна реєстрація здійснюється протягом 10 днів після отримання заяви про таку реєстрацію.
Одночасно з прийняттям рішення про державну реєстрацію потужності присвоюється особистий реєстраційний номер, який заноситься до Реєстру.
Оператор ринку має право розпочати експлуатацію потужності за принципом мовчазної згоди, якщо протягом 10 робочих днів після подання ним заяви про державну реєстрацію потужності не прийнято рішення про відмову у державній реєстрації потужності або не надано копії такого рішення оператору ринку.
Також одним із зобов’язань оператора ринку є протягом 10 робочих днів повідомляти територіальний орган Держпродспоживслужби про зміни у своїй діяльності, що зумовлюють необхідність внесення змін до відомостей державного реєстру потужностейоператорів ринку, а також про припинення використання потужності.
Наголошуємо про адміністративну відповідальність за роботу потужностей без державноїреєстрації, яка передбачена п.2 ч.1 ст. 65 Закону України Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринногопоходження, здоров’я та благополуччя тварин.
2) виробництво та/або обіг харчових продуктів або кормів з використанням незареєстрованої потужності, якщо обов’язковість її державної реєстрації встановлена законом, - тягнуть за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі двадцяти мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб - підприємців - у розмірі одинадцяти мінімальних заробітних плат.Консультації, роз’яснення стосовно державної реєстрації потужностей надаються за адресою: м.Тячів вул.Польова, 5;
Реєстрація проводиться безоплатно та без проведення перевірки !!!!!
ЕКСПЛУАТАЦІЙНИЙ ДОЗВІЛ ЯК ОТРИМАТИ
Тячівське районне управління головного управління Держпродспоживслужби в Закарпатській області інформує, законодавством України передбачені правові механізми забезпечення безпечності та якості харчових продуктів з метою гарантування продовольчої безпеки.
Тому відповідно до ст.23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» оператори ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження, повинні отримати експлуатаційний дозвіл.
Тобто, відповідно до вимог Закону, експлуатаційний дозвіл необхідно отримувати в тому випадку, якщо ваша ДІЯЛЬНІСТЬ безпосередньо пов’язана з виробництвом харчових продуктів тваринного походження, інгредієнтами яких єнеперероблені продукти тваринного походження, а також із зберіганням харчових продуктів тваринного походження, які потребують дотримання спеціального температурного режиму (повинні зберігатися за температури нижче 10 °C).
До неперероблених продуктів тваринного походження відносять: молоко, м’ясо, риба, молюски і ракоподібні; інші продукти, виготовлені з частин тварин, окремих їх органів та/або тканин, призначені для споживання людиною.
УВАГА! Наведений перелік не є вичерпним!!!
Обов’язок отримання експлуатаційного дозволу не поширюється в частині відповідної діяльності на операторів ринку, які здійснюють:
- первинне виробництво харчових продуктів тваринного походження, а також пов’язану з ним діяльність, зокрема зберігання та поводження з первинною продукцією в місці первинного виробництва, за умови що при цьому істотно не змінюється стан такої продукції;
- транспортування харчових продуктів тваринного походження, у тому числі тих, які потребують дотримання температурного режиму та не можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;
- зберігання харчових продуктів тваринного походження, які не потребують дотримання температурного режиму та можуть зберігатися при температурі вище 10 °C, залишаючись придатними для споживання людиною;
- виробництво та/або зберігання харчових продуктів, інгредієнтами яких є виключно продукти рослинного походження та/або перероблені продукти тваринного походження;
- експлуатацію закладів громадського харчування, закладів роздрібної торгівлі харчовими продуктами та/або виробництво ремісничих харчових продуктів, виробництво харчових продуктів тваринного походження на малих потужностях з виробництва харчових продуктів тваринного походження
Експлуатаційний дозвіл видається на потужності, що розташовані за однією адресою (з деталізацією на рівні виробничої лінії та/або харчових продуктів залежно від виду діяльності оператора ринку) і визначені оператором ринку, до початку їх експлуатації.
Для отримання експлуатаційного дозволу оператори ринку подають заявута перелік харчових продуктів, що планується виробляти або зберігати, до Центру надання адміністративних послуг.
Строк видачі експлуатаційного дозволу оператору ринку становить 30 календарних днів з дня отримання компетентним органом всіх документів, зазначених вище.Огляд заявлених потужностей проводиться не пізніше 15 календарних днів з дня отримання компетентним органом документів.Експлуатаційний дозвіл є безстроковим.
Підставою для відмови у видачі експлуатаційного дозволу є:
- відсутність у заяві про видачу експлуатаційного дозволу інформації, що вимагається згідно із законом;
- виявлення у заяві про видачу експлуатаційного дозволу недостовірних відомостей;
- встановлення за результатами інспектування потужності її невідповідності вимогам законодавства;
- за заявою агропродовольчого ринку - незабезпечення агропродовольчим ринком належних умов для роботи лабораторії, зокрема, ненадання у користування службових приміщень, облаштованих опаленням, електрикою, вентиляцією, водопроводом з гарячою і холодною водою, каналізацією.
Після усунення причин, що стали підставою для відмови у видачі експлуатаційного дозволу, оператор ринку має право повторно звернутися із заявою про видачу експлуатаційного дозволу.
За видачу експлуатаційного дозволу, поновлення його дії справляється плата (адміністративний збір), що зараховується до державного бюджету та становить 0,17 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому подано заяву про видачу або поновлення дії експлуатаційного дозволу. Переоформлення, видача дубліката експлуатаційного дозволу здійснюються безоплатно.
У разі реконструкції потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл, що має наслідком істотну зміну характеристик виробничих приміщень та технологічних процесів або видів діяльності, зазначених в експлуатаційному дозволі, оператор ринку повинен не пізніше ніж за 15 календарних днів до відновлення експлуатації потужності звернутися до територіального органу компетентного органу із заявою про проведення позапланового інспектування потужності. Інспектування такої потужності проводиться протягом 15 календарних днів з дня отримання відповідної заяви від оператора ринку. Оператор ринку має право відновити експлуатацію потужності після проведення відповідної реконструкції, якщо за результатами інспектування встановлено відповідність потужності вимогам законодавства.
У разі здійснення відповідного виду діяльності без отримання експлуатаційного дозволу відповідно до статті 65 Закону України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», оператори ринку несуть адміністративну відповідальність:
- виробництво, зберігання харчових продуктів або кормів без отримання експлуатаційного дозволу на відповідну потужність, якщо обов’язковість його отримання встановлена законом, - тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі тридцяти мінімальних заробітних плат, на фізичних осіб - підприємців - у розмірі двадцяти мінімальних заробітних плат
Консультації та роз’яснення стосовно державної реєстрації потужностей надаються за адресою:
м.Тячів, вул.Польова, 5;
Тячівське районне управління головного управління Держпродспоживслужби в Закарпатській області