Забезпечити для дітей якісне навчання та надати можливість обирати бажаний напрямок покликана реформа профільної середньої освіти. Над її втіленням у регіонах України працюють з 2023 року.
Одним із ключових етапів цього процесу є формування спроможної мережі закладів освіти – академічних та професійних ліцеїв. Особливості процесу створення та приклади успішного функціонування таких навчальних осередків у громадах західних областей сьогодні обговорили в Ужгороді.
До роботи регіональної освітньої студії «Академічні ліцеї в системі профільної освіти» офлайн та онлайн долучилося близько 200 осіб з шести областей – керівники структурних підрозділів обласних і районних військових адміністрацій, представники місцевих органів управління освітою, профспілкових організацій, очільники закладів загальної середньої освіти й інших.
Відкрила захід та привітала його учасників директорка департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської ОВА Мар’яна Марусинець. Вона відзначила важливість реорганізації освітнього процесу у старших класах, що передбачено реформою в галузі освіти.
«Зараз нам дуже важливо зберегти інтелектуальний потенціал країни, забезпечити для молоді спроможну систему профільної середньої освіти, враховуючи регіональну специфіку. Це можливо зробити шляхом створення в громадах академічних ліцеїв – закладів, де старшокласники зможуть фокусуватися на вивченні цікавих і потрібних конкретно їм напрямків», – наголосила Мар’яна Марусинець.
Вона підкреслила, що у Закарпатській області визначили орієнтовну кількість комунальних ліцеїв, які діятимуть з 1 вересня 2027 року. Загалом має працювати 107 таких освітніх осередків, серед них найбільше в Тячівському, Ужгородському та Хустському районах.
«Тепер триває процес затвердження профілів академічних ліцеїв. Заклад має обрати кілька профілів, наприклад STEM, мовно-літературний, суспільно-гуманітарний тощо», – додала Мар’яна Марусинець.
У межах заходу, організованого департаментом освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської ОВА, власним досвідом формування мережі закладів профільної середньої освіти поділилися й представники Волинської, Івано-Франківської, Львівської, Тернопільської та Чернівецької областей. Під час практичної частини учасники регіональної освітньої студії ознайомилися з функціонуванням Ужгородського наукового ліцею Закарпатської обласної ради.


