STEM-центри – сучасні простори для навчання, розвитку, експериментів і творчості. Тут діти та молодь можуть не тільки здобути практичні знання з точних і природничих наук, а й опанувати універсальні навички та компетентності. Такі центри на базі закладів загальної середньої освіти, вишів та позашкілля в різних регіонах України створюють з 2019 року.
Один із них працює й на Закарпатті. За координації та підтримки ОВА, фінансування Дитячого фонду ООН та з обласного бюджету інноваційний простір облаштували в обласному центрі дитячої та юнацької творчості «ПАДіЮН».
TEM-центр в Ужгороді відвідав Юрій Гузинець - заступник голови Закарпатської ОВА. Разом з представниками профільного департаменту обласної військової адміністрації, ЮНІСЕФ та іншими він ознайомився з роботою навчальних лабораторій, поспілкувався з учнями та педагогами. «У сучасному світі важко обійтися без STEM-компетентностей. Знання з математики, природничих наук, цифрових технологій та інженерії – те, що наші діти повинні опановувати ще в школі. Не менш важливо – вчитися самостійно шукати нестандартні рішення, займатися дослідницькою роботою, розвивати творче мислення, технічну грамотність і вміння застосовувати знання на практиці. Саме на це й спрямовані STEM-центри», – підкреслив Юрій Гузинець.
Заступник очільника краю подякував команді ЮНІСЕФ за всебічну підтримку дітей та молоді Закарпаття, допомогу в реалізації важливих ініціатив. За його словами, у планах — забезпечити доступ до STEM-центру для школярів не лише з Ужгорода, а й з інших громад області, а також розширити мережу таких осередків.
Зараз в освітньому центрі в Ужгороді працює пʼять навчальних кабінетів:
У STEАM-хабі проводять семінари, воркшопи, майстер-класи й інші активності.
У технолабі вивчають основи програмування, 3D-друку, прототипування, векторної графіки, лазерного різання й фрезування.
В екологічній лабораторії учні досліджують природні процеси через експерименти.
У фото-відеолабораторії працюють над упорядкуванням альбому світлин закарпатського народного одягу.
У 3D-студії створюють унікальні проєкти для популяризації культурної й історичної спадщини Закарпаття.
Головне завдання і спільна мета – допомогти дітям реалізовувати свій потенціал, серед безлічі можливостей знайти ті, які будуть цікаві саме їм, даватимуть наснагу та бажання самовдосконалюватися.





